پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی
بازدید : 83 | یکشنبه 24 دی 1402 - 10:42
dara5280
ارسالی ها : 16
عضویت : 6 /9 /1402
پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی
همانطور که مستحضرید فاضلاب بیمارستان ، مراکز درمانی و درمانگاه ها دارای آلودگی بسیار زیادی از قبیل باکتری ، ویروس ، پسماند دارو ، مواد شیمیایی و پاتوژن های رادیو اکتیو می باشند که این فاضلاب نیاز شدیدی به تصفیه دارد. یکی از کاربردهای اساسی پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن نیز پکیج تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی میباشد که در چندین مرحله عملیات تصفیه روی فاضلاب انجام میشود. در ادامه راهنمای خرید پکیج تصفیه فاضلاب مراحل تصفیه فاضلاب بیمارستانی که شامل ۴ مرحله کلی است را توضیح خواهیم داد که عبارتند از :

مرحله اول سیستم تصفیه خانه ، پیش تصفیه نام دارد که در خلل این مرحله تمامی مواد جامد و سنگین موجود در فاضلاب شامل تکه ها و ضایعات چوب ، پلاستیک و هرگونه مواد جامدی که در فاضلاب وجود دارد از سیستم جدا میشود. تمامی این مواد توسط آشغالگیر پلی اتیلن تعبیه شده در پکیج به دام افتاده و هیگونه خطری برای سیستم پکیج ندارد و میبایست هر از گاهی این مواد داخل آشغالگیر از داخل آن به بیرون منتقل شود.
به مرحله دوم تصفیه ابتدایی گفته میشود که در این مرحله ، چربی و گریس و روغن موجود در فاضلاب به سطح منتقل شده تا مواد جامد به سادگی بتواند به کف مخزن رفته و اصطلاحا ته نشین شود که راندمان حذف اینگونه مواد در این مرحله تا حدود ۷۵ درصد میباشد.
در مرحله سوم که به تصفیه ثانویه معروف است بر روی فاضلاب داخل پکیج ، تصفیه بیولوژیکی انجام خواهد شد که به این معناست که در خلل این مرحله کلیه مواد غیر آلی و مخلوط های کلوئیدی یا مخلوط های چسب مانند از داخل فاضلاب ریش هکن شده و از بین میرود و در عین حال باکتری ها هم از میان خواهند رفت. با تکمیل شدن سیکل کامل این مرحله ، فاضلاب یا پسابی با حذف ۹۰ درصدی مواد جامد غیر آلی در پکیج داریم.
مرحله چهارم سیستم تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی تصفیه نهایی یا پیشرفته نامیده میشود که در این مرحله تمامی باقیمانده های به جا مانده از مراحل قبل که شامل مواد آلی و جامد هستند از سیستم حذف می شوند. تمامی افزودنی های شیمیایی نظیر کلر ، ازن ، مواد ضد عفونی کننده فیزیکی و اشعه UV در این مرحله اضافه خواهند شد.
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :